img
img
The Investigation of The Differential Item Functions of The 2012 High School Entrance Exam Mathematics Test Based On The G-DINA Model   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Sinem ŞENFERAH Dr. Öğr. Üyesi Sinem ŞENFERAH
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mahmut Sami Koyuncu
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: G-DINA model kullanarak 2012 SBS 8. Sınıf Matematik alt testi madde cevaplarına ilişkin madde parametreleri ve öğrenci nitelik profili kestirimlerinin belirlenmesini ve maddelerin cinsiyet değişkenine göre DMF gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Materyal ve Yöntem: Çalışma, 2012 yılı SBS Matematik alt testini alan 1.063.570 öğrenci verisi üzerinde yürütülmüştür. Analizler, örnekleme hatasının önüne geçmek amacıyla evren verisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Betimsel düzeyde, tarama türünde bir araştırmadır. Bulgular: Model uyumu indeksleri ve karşılaştırma sonuçları incelendiğinde, öğrencilerin 2012 SBS Matematik alt testinin 20 maddelik formunda yer alan maddelere cevap verme davranışlarını en iyi açıklayan modelin GDINA olduğu sonucuna ulaşılmıştır. GDINA model parametreleri incelendiğinde, tanımlanan dört nitelikten hiçbirinin öğrencide bulunmadığı !! = [0000] nitelik profili (%61) ile dört niteliğin de öğrencide bulunduğu !!" = [1111] nitelik profilinin (%17) en çok rastlanan nitelik profili olduğu belirlenmiştir. BTM kapsamında DMF analizleri sonucunda, 4. maddenin önemli düzeyde kız öğrenciler lehine tek biçimli DMF gösterdiği; 19. maddenin ise orta düzeyde erkek öğrenciler lehine tek biçimli DMF gösterdiği bulunmuştur. Önemli Vurgular: Bilişsel tanı modelleri çerçevesinde DMF analizleri ile madde yanlılığı kararlarına istatistiksel bir zemin oluşturulabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Education Journal
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler H. W. Wilson Education Full Text, TR Dizin
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2023
Cilt No 31
Sayı 4
Sayfalar 680 / 694
Doi Numarası 10.24106/KEFDERGI-2023-0078
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/80044/1382438