Yazarlar |
Prof. Dr. İlhan ÖZGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın Amacı: Bu araştırmada, Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan 2007 müzik öğretmeni yetiştirme programı ve 2018 Avrupa yükseköğretim alanında Bologna sürecine çalışmaları uyum, kalite ve akreditasyon kapsamında değiştirilen Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmeni yetiştirme Programlarının analizi yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Yapıldığı çevre bakımından “alan araştırması”, yöntemi bakımından genelde “betimleme”, özelde “doküman incelemesi” niteliğinde olan bu çalışmada, müzik öğretmenliği program tasarılarının; program geliştirme esaslarına uygunluk derecesi, program kapsamında tanımlanan ders alanları ve müzik eğitimi konu alanlarının hedefleri bakımından ilişkileri araştırılmıştır. Bulgular: Değiştirilen Müzik öğretmenliği Program Tasarısı oluşturulurken, program Geliştirme Kurulunun “belirli ölçütlere” uygun yeterli sayıda üyelerden oluşturulmadığı, program kapsamı ve derslerin tanımlanması arasında uyuşmazlıklar ve programda önemli derecede kuramsal içerikli derslere bir yönelim olduğunu göstermektedir. Önemli Vurgular: Öğretmen adaylarının derin öğrenmelerine katkı sağlayan Müzik Öğretmenliği Alanına (MÖA) ilişkin tanımlanan derslerin hedefleri açısından dört yıl süreli ilişkileri incelendiğinde, “tekrarlanırlık”, “süreklilik” ve “aşamalılık” ilişkileriyle ilgili göstergelerin çok düşük/zayıf/yetersiz düzeyde olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, Müzik öğretmeni yetiştirme programının (2018) yeniden düzenleme, güncelleme ve değiştirme çalışmalarına ilişkin öneriler getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | ISSN-2147 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 29 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 264 / 271 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.812079 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/59781/812079 |