img
Analysis of music teacher training programs: Structure of curriculum design in the field of music   
Yazarlar
Prof. Dr. İlhan ÖZGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın Amacı: Bu araştırmada, Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan 2007 müzik öğretmeni yetiştirme programı ve 2018 Avrupa yükseköğretim alanında Bologna sürecine çalışmaları uyum, kalite ve akreditasyon kapsamında değiştirilen Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmeni yetiştirme Programlarının analizi yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Yapıldığı çevre bakımından “alan araştırması”, yöntemi bakımından genelde “betimleme”, özelde “doküman incelemesi” niteliğinde olan bu çalışmada, müzik öğretmenliği program tasarılarının; program geliştirme esaslarına uygunluk derecesi, program kapsamında tanımlanan ders alanları ve müzik eğitimi konu alanlarının hedefleri bakımından ilişkileri araştırılmıştır. Bulgular: Değiştirilen Müzik öğretmenliği Program Tasarısı oluşturulurken, program Geliştirme Kurulunun “belirli ölçütlere” uygun yeterli sayıda üyelerden oluşturulmadığı, program kapsamı ve derslerin tanımlanması arasında uyuşmazlıklar ve programda önemli derecede kuramsal içerikli derslere bir yönelim olduğunu göstermektedir. Önemli Vurgular: Öğretmen adaylarının derin öğrenmelerine katkı sağlayan Müzik Öğretmenliği Alanına (MÖA) ilişkin tanımlanan derslerin hedefleri açısından dört yıl süreli ilişkileri incelendiğinde, “tekrarlanırlık”, “süreklilik” ve “aşamalılık” ilişkileriyle ilgili göstergelerin çok düşük/zayıf/yetersiz düzeyde olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, Müzik öğretmeni yetiştirme programının (2018) yeniden düzenleme, güncelleme ve değiştirme çalışmalarına ilişkin öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN ISSN-2147
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 29
Sayı 1
Sayfalar 264 / 271
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.812079
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/59781/812079