img
İlköğretim 6 7 8 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Masal Metinlerinin Kültür Aktarımındaki Rolü   
Yazarlar
Doç. Dr. Gülten KÜÇÜKBASMACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bir dilin ortak bir evreni anlama ve anlatma biçimini karşılayan söz varlığı, aynı dil birliği içindeki kişilere geçmişten geleceğe aktarılarak, bir kültür birikimi elde edilmektedir. Ana dilin kavranması ve geliştirilmesinde hayal ve duygu gücünün zenginleşmesinde büyük payı olan masal, içine doğduğu kültürün izlerini sahip olduğu söz varlığı aracılığıyla canlı biçimde dile getirerek geçmişten geleceğe taşımaktadır. Bu çalışmada 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Kastamonu il merkezindeki ilköğretim okullarında okutulan 6., 7., 8. sınıf Türkçe derslerinde okutulan ders ve yardımcı ders kitaplarındaki masal metinleri, Türkçe söz varlığı ile maddî ve manevî kültür unsurları açısından incelenerek bu metinlerin kültür aktarımındaki rolü belirlenmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler
sözcükbilim,kültür,masal,kültür unsurları
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 19
Sayı 2
Sayfalar 671 / 688
Makale Linki www.kefdergi.com
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş