img
img
BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİM, TÜRKİYE’DE EĞİTİME GENEL BİR BAKIŞ      
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Sevim ÇEVEN Dr. Öğr. Üyesi Sevim ÇEVEN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi İsmail KARAKULLE Dr. Öğr. Üyesi İsmail KARAKULLE
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Toplumların gelişmişlik düzeylerini belirleyen birçok unsur vardır. Bunlar eğitim, ekonomi, siyasi güç,insan kaynağı, askeri gücünün yanı sıra sahip oldukları bilgi ve teknolojidir. Bilgi günümüzde ülkelerin gelişimini sağlayan en önemli araçlardan biridir. Bilgi ve bilgiye dayalı olarak gelişen teknoloji ise toplumsal gelişim açısından önem arz etmektedir. Bilgiyle bütünleşen toplumlar bilgiyi hayatın her anında kullanarak bilgiyi hayatın bir parçası haline getirmektedirler.
Bu çalışmanın amacı bilgi toplumu ve eğitim arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda; bilgi toplumu, bilgi, bilimsel bilgi, teknoloji ve bilgi toplumunda eğitim kavramları açıklanmıştır. Çalışmada literatür taraması yapılarak bu konuda yayınlanmış makaleler incelenmiş, ilk olarak; bilgi toplumuna geçiş aşamasında görünürdeki farklılıklara dikkat çekmek için sanayi toplumuyla bilgi toplumunun temel özellikleri karşılaştırılmış devamında ise bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimin durumu ve Türkiye’deki eğitime kısaca değinilerek bilgi toplumunda eğitimin önemi vurgulanmıştır.
Bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitim açısından Türkiye’de hala eksiklerin olduğu, ancak bu eksiklere yönelik çalışmalar yapıldığı gözlenmiştir. Ayrıca Türkiye’deki okullarda teknolojik gelişmeler etkin bir şekilde takip edilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Social Sciences Studies Journal
Dergi ISSN 2587-1587
Dergi Tarandığı Indeksler Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2018
Cilt No 4
Sayı 14
Sayfalar 695 / 705
Doi Numarası 10.26449/sssj.422
Makale Linki https://sssjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=58626