img
img
Köy Enstitülerinde Okuma ve Kütüphane   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Hasan Sacit KESEROĞLU Prof. Dr. Hasan Sacit KESEROĞLU
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu yazıda, Türk eğitimin tarihinin kısa süreli (1935-1950) ama Türk eğitim tarihi yanında Türk kültür, Türk edebiyatı tarihinin de en çarpıcı örneklerinden birisi olan Köy Enstitülerinin oluşumu, okuma alışkanlığı ile ilgili özellikleri ve bir ilköğretim olarak kütüphaneleri ele alınmıştır. Enstitülerde kültür dersleri yanında uygulamalı olarak tarım ve teknik dersleri de yapılmaktadır. Okuma alışkanlığının kazandırılmasında bir kültür dersi olarak Türkçe (serbest okuma) dersleri çok önemliyse de diğer konularda da okuma, okuduğunu anlama yönünde öncelik öğretmenle başlar. Öğrencinin okuması, öğrencinin okuma alışkanlığı kazanması, araştırma yapması ve kütüphaneyi kullanmasında hedef öğretmendir. Köylerde okuma, kitap, kütüphane kültüründen yoksun büyümüş çocuklara bu kültür verilir. Bu amaç, Enstitülerde yapılan öğretim plan ve programlarında uygulama alanı bulur. Okuyan, okuduğunu anlayan, düşüncesini doğru ve güzel ifade eden gençler yetiştirilir. Bu kısa süreli Enstitü tarihinde Türkiye’nin en eski kültür konulu fakültelerinde yetişen “edebiyatçı/yazar” sayısı ile oranlanacak kadar çok yazar yetişir. Bu kişilerin beslendikleri yerler de Enstitülerin olmazsa olmaz parçası kütüphanelerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türk Kütüphaneciliği
Dergi ISSN 1300-0039 Wos Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2005
Cilt No 19
Sayı 1
Sayfalar 25 / 40
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş