img
Conversation Analytic Examination of Inquiry-Based Science Classrooms    
Yazarlar
Doç. Dr. Gökhan KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Eğitimdeki son politika ve reform belgeleri, fen öğretiminin etkili bir yolu olarak görülen sorgulamaya dayalıöğrenmeyi teşvik etmektedir. Ancak, sorgulamaya dayalı fen sınıflarındaki öğretmen-öğrenci etkileşimlerinin yapısınıdeğerlendiren az sayıda çalışma bulunmaktadır. Sınıf, öğrenciler ile öğretmenlerin etkileşim sürecinde olduğu sosyal bir yerolmasına rağmen, bu araştırma eksikliği sorgulamaya dayalı fen sınıflarındaki etkileşimin doğasına ilişkin anlaşılmasınıengellemektedir. Materyal ve Yöntem: Bu temelde, bu çalışma, sınıf içindeki etkileşimsel yapıları ortaya çıkarmak için mikro-analitik konuşmaçözümlemesi yöntemiyle sorgulamaya dayalı fen sınıf etkileşimini incelemektedir. Araştırma iki fen bilgisi öğretmeni ve 56 5. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. 12 saatlik sorgulamaya dayalı fen sınıfı etkileşimlerinden oluşan bir veri tabanı, konuşmaçözümlenmesi kullanılarak satır satır ve adım adım incelenmiştir. Bulgular: Bulgular, sorgulamaya dayalı fen uygulamarında etkileşimsel olarak farklı aşamaların olduğunu ve öğretmen-öğrencietkileşimlerinin bağlama göre değiştiğini göstermektedir. Dersin etkileşimsel olarak farklılaşan bu aşamalarında, öğretmenlerinpedagojik amaçları ve etkileşimli araçların farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Bu çalışma fen sınıflarındaki etkileşimsel yapıların ortaya çıkartılmasına ve fen derslerinin etkileşimselözelliklerinin incelenmesi açısından konuşma çözümlemesi araştırmalarına katkı sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2021
Cilt No 29
Sayı 3
Sayfalar 736 / 755
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.940307
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.940307
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Conversation Analytic Examination of Inquiry-Based Science Classrooms

Paylaş