img
img
BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ İÇİN “İÇERİĞE ÖZGÜ” ETKİNLİK GELİŞTİRİLMESİ    
Yazarlar (12)
Eda Erdaş Kartal
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Çiğdem Han
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Gökhan Kaya
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ferah Özer
Vildan Gaye Bala
Metin Şardağ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Yalçın Yalaki
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Gizem Ertuğrul
Zeynep Neslihan Köylü
Osman Serhat İrez
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Nihal Doğan
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İçeriğe özgü bilimin doğası etkinlikleri, öğretmenlerin bilimin doğası temalarını sınıfiçi uygulamalarına entegre etmelerini kolaylaştırmaktadır. Ancak literatürde öğretmenlere bu konuda rehberlik edecek sınırlı sayıda örnek bulunmaktadır. Bu nedenle bu araştırmada, bilimin doğasının öğretim programındaki fen kazanımlarına entegre edilmesiyle oluşturulacak içeriğe özgü etkinliklerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, uzun süreli bir mesleki gelişim projesi kapsamında, fen bilimleri dersi 5-6-7 ve 8. sınıf ünite kazanımlarını ve bilimin doğası temalarını içeren, içeriğe özgü toplam 57 etkinlik geliştirilmiş ve fen bilgisi öğretmenlerinin kullanımına sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Kongre Tarihi 28-09-2016 / 30-09-2016
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Trabzon
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş