img
img
Fen Kavramlarıyla İlişkilendirilmiş Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşımın İlköğretim Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerine ve Akademik Başarlarına Etkisi    
Yazarlar (2)
Gökhan Kaya
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada fen konularıyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım stratejisi ile işlenen derslerin öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda İlköğretim 7.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi ?Işık? ünitesi seçilerek araştırmacı tarafından etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinlikler ünite kazanımları ve bilimin doğasının özellikleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bu etkinlikler 2010-2011 öğretim yılında Kastamonu ilinde bir ilköğretim okulunda dört hafta boyunca uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen etkinlikler doğrudan yansıtıcı yaklaşım stratejisi ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise Fen ve Teknoloji Öğretim Programında önerilen şekilde sınıfın Fen ve Teknoloji öğretmeni tarafından dersler işlenmiştir. Araştırmaya deney ve kontrol gruplarında yer alan 42 öğrenci katılmıştır. Veriler Abd-El-Khalick (2002) tarafından geliştirilmiş Bilimsel Bilginin Epistemolojisi Anketi (POSE) ve Atik (2007) tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. Ayrıca 12 öğrenciyle (6-deney, 6-kontrol) yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı ve başka bir araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. İki puanlayıcı arasındaki Cohen's Kappa katsayısı (k=0.83) bulunmuştur.Sonuçlar, fen konularıyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım stratejisi ile işlenen derslerin öğretim programının önerdiği şekilde işlenen derslere göre öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerini geliştirmede daha etkili olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda fen konularıyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım stratejisi ile işlenen derslerin öğrencilerin erişi düzeylerini de artırdığı …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2012)
Kongre Tarihi 27-06-2012 / 30-06-2012
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Niğde
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 31

Paylaş