Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, solfej okumada ritim ve ses öğelerini ayırarak ve aralık bağlantılarını kullanarak çalışmanın solfej okuma performansına etkilerini belirlemektir. Nicel yöntemlerden deneysel desen ile yürütülmüş çalışmada ön test- son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma, Batı Karadeniz bölgesinde bir üniversitede müzik eğitimi almakta olan 16 kişilik lisans 2. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiş ve öğrenciler gruplara yansız atama yolu ile atanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özdemir (2012)’in solfej okuma performans testi kullanılmıştır. 10 hafta süren deneysel süreç sonunda elde edilen veriler parametrik olmayan testler ile analiz edilmiştir. Gruplar içi ve gruplar arası beceri düzeyleri Mann Whitney- U (U= 5.000; z=-2.848; p= .004; r= 0.71) ve Wilcoxon işaretli sıralar testi (z=-2.670; p .05) ile belirlenmiş ve araştırma sonucunda yapılan deneysel işlemin deney grubu lehine anlamlı farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır (p<.05). |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant Izzet Baysal Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2023 |
Cilt No | 23 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 747 / 761 |
Doi Numarası | 10.17240/aibuefd.2023..-1165108 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1165108 |