Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Elçin ERGİN TALAKA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tüm dünyayı etkisi altına almış olan Covid19 pandemisi başta sağlık alanı olmak üzere sosyal hayata ilişkin tüm alanları artan bir şekilde etkisi altına almıştır. Sağlık alanı doğal yapısı gereği sürece kısmen hazırlıklı olsa da birçok zorluk yaşanmaktadır. Eğitim alanının ise tüm boyutları hazırlıksız yakalandığı bu süreç elden geldiği ölçüde az zararla atlatılmaya çalışılmaktadır. Bu süreçte Eğitimin yüksek öğrenim kademeleri, kendi uzaktan eğitim sistemlerini acilen kullanıma sokarak süreci yönetmeye çalışmaktadır. Teorik derslerin işlenişinde öğrenciler bireysel teknik olanaksızlıklar yaşasa da ders tekrarlarını izleyerek eksiklerini giderebilmektedir. Sanat içerikli programların uygulamalı alanlarında ise fazlasıyla sorun yaşandığı söylenebilir. Müzik eğitiminde bireysel çalgı dersleri bu uygulama alanlarından biridir. Teorik ve teknik çalışmaların yanında öğrencinin öğretmenini taklit ederek, usta-çırak geleneği temel alınan çalgı eğitiminde uzaktan eğitim sisteminin çözüm olmadığı düşünülmektedir. Sürecin sağlıklı işleyebilmesi için öğretmen-öğrenci iş birliğinin yanında mevcut sistem bu tarz dersleri de göz önüne alarak yapılandırılabilir. Bu çalışmada, pandeminin başından itibaren gözlemlenen, yaşanan sıkıntılar sosyolojik bir bakış açısı ile değerlendirmeye çalışılarak bireysel çalgı dersleri içerisindeki zorluklar tanımlanmaya çalışılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 09-2021 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 3705 / 3713 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.885009 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.26466/opus.885009 |