Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Covid-19 pandemisi birçok alanda olduğu gibi turizm ve eğitim alanını da olumsuz yönde etkilemiştir. Bu olumsuz etkinin turizm sektörüne profesyonel turist rehberleri olmayı amaçlayan öğrencileri de etkilediği düşünülmektedir. Bu fenomenoloji çalışmasının amacı, pandemi sürecinde uzaktan eğitim sırasında yurt dışında eğitim alan öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü öğrencileri arasından Erasmus+ öğrenci değişim programı kapsamında 2019-2021 yılları arasında yurt dışında eğitim alan 9 öğrenci ile çevrimiçi yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiş ve 8 ana tema altında gruplandırılmıştır. Uzaktan eğitim öncesi oryantasyon ve ön bilgilendirme toplantılarının yapıldığı buna bağlı olarak da eğitim planlamasının iyi bir şekilde yapıldığı anlaşılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde yazılım ve donanım gibi teknolojik altyapının yeterli olduğu gibi öğretim elemanlarının da bu sürece kolayca adaptasyon sağlayarak süreç içerisinde yeterli oldukları görülmüştür. Katılımcıların ortak görüşlerine bakıldığında ise eğitim motivasyonu üzerinde olumlu ya da olumsuz bir etkisi olmadığı görülmüştür. Bu da katılımcıların aldıkları yüz yüze eğitim kadar uzaktan eğitimlerinden de verim aldığını desteklemektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | IV. Ulusal Turist Rehberliği Kongresi |
Kongre Tarihi | 04-11-2021 / 05-11-2021 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Mersin |