Yazarlar (6) |
![]() Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye |
![]() Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Mersin Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, Türkiye’de ilköğretim düzeyinde okutulmakta olan Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji ders kitaplarında yer alan görsel ve metinlerde engellilik konusuna hangi düzeyde ve nasıl yer verildiği incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden, doküman analizi tekniği kullanılarak 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 12 kitap araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Araştırma sonucunda; ders kitaplarında engellilik konusuna ve engelli bireylere sınırlı sayıda yer verildiği saptanmıştır. Ayrıca çalışma sonuçlarından elde edilen önemli bulgular, yetersizlikten etkilenmiş bireylerin büyük çoğunluğunun çocuk ve bedensel engelli olduğunu ve yarıdan fazlasının engelsiz akranları ile birlikte verildiğini göstermiştir. Büyük bir çoğunluğu çocuklardan oluşan yetersizlikten etkilenmiş bireylere genellikle okul dışı mekânlarda yer verilmiştir. İncelenen ders kitaplarında büyük ölçüde metin ve görsel birbirini desteklemiştir. Yetersizlikten etkilenmiş bireyler ders kitaplarında da sosyal ve eğitsel yaşamla tam anlamıyla bütünleştirilmelidir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-0275 Wos Dergi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Türk Eğitim Endeksi, Asos Index, Academia Sosyal Bilimler |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 75 / 89 |
Doi Numarası | 10.9779/PUJE725 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.9779/puje725 |