img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Sevcan CANDAN HELVACI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı Teknoloji Destekli Öğretim (TEDÖ) uygulamaları kapsamında öğretim gören fen bilgisiöğretmen adaylarının öğretim uygulamalarından önce ve sonra astronominin bazı temel kavramlarına yönelikalternatif fikirlerini belirlemektir. Çalışma tek grup ön-son test yarı deneysel desen ile yürütülmüştür. Araştırma,Fen Bilgisi Eğitimi programında okuyan ve astronomi dersini alan 77 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir.Bektaşlı (2013) tarafından geliştirilen Astronomi Kavram Testi (AstroCoT) ölçeği kullanılarak elde edilen veriler,SPSS 22 programı kullanılarak betimsel analiz teknikleriyle ve Bao (1999) tarafından geliştirilen analiz tekniğiesas alınarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda temel astronomi kavramlarına yönelik olarak fen bilgisiöğretmen adaylarının alternatif fikirlerle öğrenme ortamına geldiği ve öğrencilerin genellikle çeldiricilerdeyığıldığı görülmektedir. Katılımcıların uygulama öncesi ve sonrası alternatif fikirleri değerlendirildiğinde geneldeöğrencilerin TEDÖ uygulamaları sonrasında alternatif fikirlerinin azaldığı görülmektedir. Katılımcıların son testskorları ve yoğunlaşmalarının orta ve yüksek düzeye çıkmasından da bu durum anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2018
Cilt No 8
Sayı 4
Sayfalar 808 / 821
Doi Numarası 10.24315/trkefd.339200
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/39371/339200