img
Yavaş Güzeldir Yavaş Yemek ten Yavaş Medya ya Hızlı Tüketime Dair Bir Çözüm Önerisi    
Yazarlar
Prof. Dr. Erdem GÜVEN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yavaşlık hareketi, küreselleşmenin ve beraberinde getirdiği hızlı tüketim alışkanlıklarını yaşamın her alanında sorgulayan ve doğal sürecin dışında bireylerin içine düştüğü aşırı hız tutkusuna karşı mücadele veren bir akım olarak ortaya çıkmıştır. Hareket, seyahatten ekonomiye, yemeiçme alışkanlıklarından kent yaşamına, cinsellikten genel yaşam tarzına kadar her konuda yerelliği, doğallığı ve insan doğasıyla uyum içerisindeki yavaşlığı destekleme iddiasındadır. Yavaş Yemek hareketiyle başlayan bu süreç, Yavaş Şehir ve Yavaş Medya hareketleriyle devam etmiştir. Çalışmada Yavaşlık hareketinin, özellikle hızlı enformasyonun yönetilmesinde, tüketiciyi ne şekilde bilinçlendirmeye çalıştığı anlatılacaktır. Konu hakkında yayınlanan manifestolarda, nostalji duygusundan beslendiği görülen Yavaş Medya hareketi ile hedeflenenin, aslında hızlı enformasyonun beraberinde getirdiği bellek yitimi ve manipülasyonla mücadele etmek olduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
gazetecilik,tüketici bilinci,enformasyon,küreselleşme,yavaş medya,yavaş medya hareketi,bilgi yönetimi,yavaş yemek,yavaş hareketi,medya tüketimi,hızlı tüketim,sürat
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Selçuk İletişim
Dergi ISSN 1302-2865
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2011
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 113 / 121
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 27

Paylaş