img
img
Personal Pronouns as Indicators of Interpersonal Interaction in an Online Learning Environment   
Yazarlar (2)
Oğuzhan Atabek
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi İsmail YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi İsmail YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
The study focuses on interpersonal interaction in “CEIT 566 Telecommunication and Educational Applications” which is an online course opened in METU in Turkey. A content analysis research was conducted on online discussion forum logs of the course. The use of personal pronouns and names as addressing pronouns were statistically measured as they are asserted to be strong indicators of interpersonal interactivity in the literature. Gender difference in the selection of personal pronouns was also considered.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili İngilizce
Kongre Adı Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education InternationalConference 2010
Kongre Tarihi 29-05-2010 / 31-05-2010
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş