img
img
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Aile İletişim Kalıpları Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ümit Deniz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Aile içi iletişimi inceleyen teorilerden birisi olan aile iletişim kalıplarınınneredeyse 50 yıllık bir tarihi bulunmasına rağmen ülkemizde bu konudaçok az çalışma bulunmaktadır. Aile iletişim kalıplarının konuşmayönelimi ve uyum-yönelimi olmak üzere iki alt boyutu bulunmaktadır.Bu çalışmanın amacı Kastamonu Üniversitesinde öğrenimlerine devametmekte olan okul öncesi öğretmen adaylarının aile iletişim kalıplarındakikonuşma-yönelimleri ve uyum-yönelimlerini incelemektir. Bu doğrultudatoplam 342 okul öncesi öğretmen adayından veriler toplanmıştır. Veritoplama aracı olarak “Revize Aile İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerindeğerlendirilmesinde SPSS© kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre;okul öncesi öğretmen adaylarının annelerinin öğrenim seviyesindekiyükseliş aile iletişim kalıplarındaki konuşma-yönelimlerinde de yükselişefakat uyum-yönelimlerinde ise düşüşe neden olmaktadır. Babalarıokuryazar veya ilkokul mezunu olan okul öncesi öğretmen adaylarıkonuşma-yönelimi en düşük olan gruptur. Marmara ve Ege bölgelerindengelen okul öncesi öğretmen adayları konuşma-yönelimi en yüksek ve uyumyönelimi en düşük olan gruplardır. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolubölgesinden gelen okul öncesi öğretmen adayları ise konuşma-yönelimien düşük fakat uyum-yönelimi en yüksek olan gruplardır. Çekirdek ailedeyetişen adayların konuşma yönelimleri geniş ailede yetişen bireylerdendaha yüksektir. Ek olarak, doğum sırasına göre de adayların konuşma yönelimi ve uyum-yönelimleri arasında fark bulunmaktadır. Okul öncesiöğretmen adaylarının konuşma-yönelimleri ve uyum-yönelimleri arasındacinsiyet ve yetiştikleri yerleşim …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2149-5483
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 49 / 69
Doi Numarası 10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i003
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17932/iau.efd.2015.013/efd_v07i003