Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Aile içi iletişimi inceleyen teorilerden birisi olan aile iletişim kalıplarınınneredeyse 50 yıllık bir tarihi bulunmasına rağmen ülkemizde bu konudaçok az çalışma bulunmaktadır. Aile iletişim kalıplarının konuşmayönelimi ve uyum-yönelimi olmak üzere iki alt boyutu bulunmaktadır.Bu çalışmanın amacı Kastamonu Üniversitesinde öğrenimlerine devametmekte olan okul öncesi öğretmen adaylarının aile iletişim kalıplarındakikonuşma-yönelimleri ve uyum-yönelimlerini incelemektir. Bu doğrultudatoplam 342 okul öncesi öğretmen adayından veriler toplanmıştır. Veritoplama aracı olarak “Revize Aile İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerindeğerlendirilmesinde SPSS© kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre;okul öncesi öğretmen adaylarının annelerinin öğrenim seviyesindekiyükseliş aile iletişim kalıplarındaki konuşma-yönelimlerinde de yükselişefakat uyum-yönelimlerinde ise düşüşe neden olmaktadır. Babalarıokuryazar veya ilkokul mezunu olan okul öncesi öğretmen adaylarıkonuşma-yönelimi en düşük olan gruptur. Marmara ve Ege bölgelerindengelen okul öncesi öğretmen adayları konuşma-yönelimi en yüksek ve uyumyönelimi en düşük olan gruplardır. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolubölgesinden gelen okul öncesi öğretmen adayları ise konuşma-yönelimien düşük fakat uyum-yönelimi en yüksek olan gruplardır. Çekirdek ailedeyetişen adayların konuşma yönelimleri geniş ailede yetişen bireylerdendaha yüksektir. Ek olarak, doğum sırasına göre de adayların konuşma yönelimi ve uyum-yönelimleri arasında fark bulunmaktadır. Okul öncesiöğretmen adaylarının konuşma-yönelimleri ve uyum-yönelimleri arasındacinsiyet ve yetiştikleri yerleşim … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-5483 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 49 / 69 |
Doi Numarası | 10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i003 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17932/iau.efd.2015.013/efd_v07i003 |