img
Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Ebeveynlerinin Çocuk Kitabı Seçme Ölçütlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi    
Yazarlar
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, okul öncesi eğitim alan çocukların ebeveynlerinin çocuk kitabı seçme ölçütlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu il merkezinde altı ana sınıfına devam eden 102 çocuğun ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için; (a) Kişisel Bilgi Formu (b) Görüşme Formu kullanılmıştır. Araşürmada nitel araştırma yöntemlerinden "betimsel analiz" kullanılırken ayrıca ebeveynlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizi sonucunda, ebeveynlerin çocuklarına ilk kitaplarını genellikle dört ve beş yaşlarında aldıkları, çocuklarına kitap satın alırken kitabın boyutunu ve ağırlığını dikkate almadıkları; fakat özellikle yaş grubu, yazar ve yayınevini önemsedikleri bulunmuştur. Aynı zamanda kitap seçerken en önemli kriter olarak, çocuk kitabının "hangi yaş aralığındaki çocuklara hitap etmesi gerektiği" ve "konusu" olduğunu ifade etmişler, "fiyat ve dayanıklılık durumunu" ise en son iki kriter olarak belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan ebeveynler genel olarak, çocuk kitaplarının eğitici ve ders verici nitelikte olması gerektiğini savunurken, kitapların çocukların hayal dünyalarını geliştirirken, özellikle ilgi ve ihtiyaçlarına hitap etmesi gerektiğini de belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler SCOPUS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2011
Cilt No 41
Sayı 192
Sayfalar 105 / 120
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 24

Paylaş