img
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ Dr. Öğr. Üyesi Bahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ümit Deniz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde okuyan okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik gelecek kaygılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliğine devam eden 172 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Okul öncesi öğretmen adaylarının gelecek kaygılarını belirleyebilmek için "Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği 45 maddeden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin "çok az" olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okul öncesi öğretmen adaylarının bulundukları sınıf, kendilerini öğretmenlik mesleği için hazır hissetme, başarı algısı ve branş tercih sırası değişkenlerine göre öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeyleri açısından anlamlı farklar bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 24
Sayı 5
Sayfalar 2353 / 2372
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Google Scholar 20

Paylaş