Yazarlar |
Ebru Sönmez
|
Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu ilindeki 26 ilk ve ortaokulda görev yapan 303 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği” ve “İşgören Performansı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde sınıf yönetimi becerisi ile işgören performansı arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sınıf yönetimi becerisi iş performansına ilişkin tutumu anlamlı bir şekilde yordamakta ve iş performansı ile ilgili tutuma ilişkin toplam varyansın % 13’ünün sınıf yönetimi becerisi ile açıklandığı söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | wilson |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 421 / 432 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/article/511711 |