img
Öğretmenlerin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi    
Yazarlar
Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş motivasyonlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma var olan durumu tespit etmeye yönelik tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Kastamonu ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler; örneklemini ise Kastamonu ili merkez ilçesinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 262 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Aksoy (2006) tarafından geliştirilen İş Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 11.5 programı kullanılmıştır Sonuç olarak, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri öğretmenlerin cinsiyetlerine, öğrenim durumlarına, branşlarına ve çalıştıkları okuldaki görev sürelerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; öğretmenlerin yaşına ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ISI, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS Index) ve Tübitak Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı [SBVT]
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 21
Sayı 2
Sayfalar 575 / 588
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Google Scholar 87

Paylaş