Yazarlar |
Ali Çağatay Kılınç
Karabük Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Serkan Koşar
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, ilköğretim kurumu öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarının cinsiyet, branş, yaş ve toplam mesleki kıdem gibi demografik değişkenler açısındanincelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmaya Ankara ilinde bulunan 14 ilköğretimkurumunda görevli toplam 368 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinintoplanmasında "Stresle Başa Çıkma Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verilerininanalizinde bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin kendine güvenli ve iyimser başa çıkma tarzlarını diğerlerine göre daha fazla kullandıklarını göstermektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçları, öğretmenlerin stresle başa çıkma tarzlarına ilişkin algılarının kendine güvenli tarz boyutunda cinsiyet değişkenine göre, iyimser tarz boyutunda yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaştığını göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus, Proquest, EBSCO Host, Tübitak Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı [SBVT]) TUBITAK ULAKBIM, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS Index) ve Araştirmax İndeksi |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 14 |