img
Taşımalı ilköğretim uygulaması ve karşılaşılan sorunlar Çankırı Karabük ve Kastamonu ili örneği   
Yazarlar
Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”nın sorunları-na ilişkin yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücülerinin görüşlerini ortaya koyup, analiz edip yorumlayarak tespit edilen sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Bu çalışma ile elde edilecek bulguların, uygulanmakta olan ve giderek yaygınlaşan “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”nda karşılaşılan sorunların çözümünde ve eğitim yönetiminin her seviyede etkililiğini arttırmada gerekli veri tabanının oluşturulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma betimsel bir araştırma olup araştırmanın çalışma grubunu, 2005–2006 eğitim-öğretim yılında Kastamonu, Karabük ve Çankırı illerinin merkez ilçelerinde bulunan 25 ilköğretim okulundaki yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücüleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan 38 yönetici, 256 öğretmen, 440 öğrenci ve 155 araç sürücülerine araştırmanın amacına uygun bilgi toplamak için geliştirilen anket uygulanmıştır. Birinci ve ikinci alt problemlerin frekans ve yüzde dağılımları ile aritmetik ortalamalarını bulmak için SPSS for MS Windows paket programından yararlanılmıştır. İkinci alt problem için verilere t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularını çözümlediğimizde; yönetici, öğretmen ve öğrencilere göre taşıma merkezi olan okulun laboratuarlarının, ders araç ve gereçlerinin, kütüphanesinin, spor salonunun, bilişim ve teknoloji sınıfının, öğle yemeklerinin ve yemek için uygun bir yerin, gerekli personel ve hizmetli durumunun, sosyal ve kültürel faaliyetlerin yetersiz olması ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun sportif faaliyetlere ve sosyal etkinliklere yeterince katılamaması başlıca sorun maddeleri olarak görülmektedir. Yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücülerine göre kış aylarında yolların kapanmasının ve bozulmasının taşımayı güçleştirmesi, öğrencilere göre taşıma araçlarında emniyet kemerinin olmaması, araç sürücülerinin sigara içmesi ve bu araçlara öğrenciler ve görevli personel dışında başka kimselerin de alınması, araç sürücülerine göre de taşıma araçlarında öğrencileri denetleyecek ve onlarla ilgilenecek refakatçi öğretmen ya da görevlinin olmaması, başlıca sorun maddeleri olarak görülmektedir. Ayrıca, yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücülerinin bu maddelere ilişkin görüşleri arasında taşıma ve taşıma araçlarıyla ilgili birçok sorun maddesinde anlamlı bir fark bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
karabük,taşımalı ilk öğretim,merkez okul,çankırı,birleştirilmiş sınıflar,kastamonu
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Tübitak Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Sayı 181
Sayfalar 334 / 348
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş