Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada öğretmen algılarına göre liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile iş performansları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın alt problemleri şunlardır: Öğretmenlerin örgütsel güven ve iş performansları ne düzeydedir? Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile iş performansları arasında ilişki var mıdır? Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri iş performanslarının anlamlı bir yordayıcısı mıdır? Bu çalışma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kastamonu ilinde liselerde görev yapan 303 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma için hazırlanan anketler, öğretmenlere çalıştıkları okullarda araştırmacılar tarafından uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma verileri “Kişisel Bilgi Formu”,“Örgütsel Güven Ölçeği” ve “İşgören Performansı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesi amacıyla frekans ve yüzde analizleri, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, Pearson momentler çarpım korelâsyon katsayısı (r) ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş performansı düzeylerini belirlemek amacıyla hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin performans algıları ile örgütsel güvenin alt boyutları arasında orta düzeyde olumlu ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Örgütsel güven, iş performansındaki toplam varyansın yaklaşık% 37’sini açıklamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 11. Eğitim Yönetimi Kongresi |
Kongre Tarihi | 12-05-2016 / 14-05-2016 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |