Yazarlar |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Yasemin Erkoç
|
Sündüz Demirci
|
Özet |
Bu çalışmanın amacı Liseye Geçiş Sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları,problem bağlamları, bilişsel alanlar ve problem çözme süreçleri dahilinde niteliklerinibelirlemektir. Araştırma doküman analizi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verikaynakları 2018 yılından itibaren uygulanan orta öğretime geçiş sınavlarında sorulan ve busınav için MEB tarafından hazırlanan örnek sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanınsonuçlarında LGS’ ye yönelik soru içeriklerinin büyük çoğunluğunun sayılar ve işlemleröğrenme alanında yer aldığı ve veri analizi öğrenme alanında ise diğer öğrenme alanlarınakıyasla en az soru içerdiği görülmüştür. Soruların bilişsel özellikleri incelendiğinde en fazlauygulama basamağının tercih edildiği ve özellikle bilme becerisini içeren sorulara çok az yerverildiği bulgular arasındadır. Araştırma bulguları LGS matematik sorularının genelanlamda planlama/uygulama sürecini içerdiği ve diğer problem çözme süreçlerinin (formüleetme ve kontrol etme/yansıtma) neredeyse hiç kullanılmadığı yönündedir. LGS sorularındagenel olarak bilimsel bağlamın daha fazla tercih edildiği göze çarpmakta, bununla birliktetoplumsal bağlamlara yer verilme oranında yıllara göre artış olduğu; bilimsel bağlamlara yerverilme oranlarında azalma olduğu belirlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazında tartışılmış veilgili öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Cilt No | 21 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1094 / 1121 |