Yazarlar |
İsmail Çakır
Türkiye |
Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
Türkiye |
Özet |
İngilizcenin yabancı veya ikinci dil olarak öğretiminde sesletim konusu tartışmalı alanlardan birisidir. Buçalışmanın amacı Kastamonu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programına devam eden öğrencilerin sesletimeğitimi konusunda görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, işletme, ormancılık, turizm vb. gibi bölümlere kayıtlı 58öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Katılımcılardan beşli Likert ölçeğine göre hazırlanmış 12 ayrı konuda görüş bildirmeleri istenmiştir. Tanımlayıcı istatistik uygulanan bu çalışma verileri SPSS 16 programındayorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre katılımcılar yabancı dil öğrenirken doğru sesletimin önemli olduğunubelirttiği görülmektedir. Ayrıca sesletim konusunun yabancı dil öğretimi sürecinde ders izlencelerinde yeralmasının gerekliliği ve ilgili öğretim elemanının da bu konu üzerinde durması gerektiği vurgulanmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES |
Dergi ISSN | 1305-578X |
Dergi Tarandığı Indeksler | Journals Indexed in Eric |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2014 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 99 / 107 |
Makale Linki | https://www.jlls.org/index.php/jlls/article/view/185/167 |