img
img
EVALUATION OF PRIMARY SCHOOL YARD DESIGNS: A CASE OF KASTAMONU    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Çiğdem SAKICI Doç. Dr. Çiğdem SAKICI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Teneffüslerin, çocukları geçmiş dersin etkisinden kurtarmak ve bir sonraki derse daha aktif katılımlarını sağlamak açısından önemli bir işlevi vardır. Etkin teneffüs, okulda deneyimleme ve öğrenme sürecinin tamamlayıcısıdır. Teneffüslerde, dersler sırasında oluşan zihinsel yorgunluğu gidermek için okul bahçeleri son derece önemlidir. Okul bahçeleri rahat hissetmeyi, deneyim ve macera yaşamayı, iletişim gücünü arttırmayı, farklı hareketlilik deneyimi yaşamayı sağlayan alanlar olarak düzenlenmelidir. Aktif ve yaratıcı oyun yerlerinin eksikliği öğrenciler üzerinde hayal gücünün gelişememesi, sinirsel gerilim, boş zamanları değerlendirememe ve saldırganlık gibi olumsuz sonuçlar oluşturmaktadır. Bu çalışma kapsamında Kastamonu’da yer alan ilkokul bahçelerinin mevcut durumları ve öğrencilerine sağladığı imkanlar irdelenecektir. Bunun için Kastamonu Kent Merkezi’nde bulunan 8 ilkokul bahçesi çalışma materyali olarak belirlenmiştir. Bu okullar; Abdülhakhamit İlkokulu, Ali Fuat Darende İlkokulu, Candaroğulları İlkokulu, Cumhuriyet İlkokulu, Gazi İlkokulu, İsfendiyar İlkokulu, Mehmet Akif Ersoy İlkokulu, Toki İlkokulu’dur. Bu okullar Erişim-bağlantı, güvenlik emniyet, malzeme donatı, bitkisel düzenleme ve etkinlik-mekan kriterleri doğrultusunda irdelenmiştir. Bu belirlenen 8 okul bahçesine araştırmacı tarafından gidilerek bahçelerin yapısal ve bitkisel açıdan etkinlik alanları ve peyzaj özellikleri ortaya konulmuştur. Sonrasında 30 peyzaj mimarından oluşan uzman grup tarafından anket yardımıyla okul bahçelerinin kullanıcıların istek ve ihtiyaçlarına uygunluğu ortaya konulmuştur. Sonuçta, okul bahçelerinin çocuğun teneffüslerde ders dışı aktivitelerine …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of International Social Research
Dergi ISSN 1307-9581
Dergi Tarandığı Indeksler EbscoHost ProQuest MLA EuroPub Index Islamicus Sobiad
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 12
Sayı 64
Sayfalar 361 / 366
Doi Numarası 10.17719/jisr.2019.3358
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
EVALUATION OF PRIMARY SCHOOL YARD DESIGNS: A CASE OF KASTAMONU

Paylaş