Yazarlar |
Öğr. Gör. Dr. Ayşegül Aslıhan CİVEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Sirel Gölönü
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Gardner tarafından geliştirilen çoklu zekâ kuramında zekâ; sözel-dilsel,matematiksel-mantıksal, görsel-uzamsal, bedensel-devinimsel, müzik, içsel, sosyal ve doğaolmak üzere sekiz farklı alanda incelenmektedir. Bu çalışmada, Gardner'ın teorisindekisekiz çeşit zekâ türüne uygun birimler barındıran belediye fen işleri birimi işçilerininzekâ düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda fen işleri birimi için gereklizekâ düzeyleri, uzmanlara sorularak belirlenmiş ve uzman-işçi zekâ durum ve beklentilerikarşılaştırılmıştır. Ayrıca bazı demografik özelliklerin zekâ alanı ve düzeyiyle ilişkiliolup olmadığı incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeliylegerçekleştirilmiştir. Veri toplamada Çoklu Zekâ Envanteri kullanılmıştır. Toplanan verileranaliz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmaya, Kastamonu Belediyesi, Fen İşleri Biriminden57 işçi ve fen işleri birimi işleyişi hakkında uzman kabul edilen 3 katılımcı katkıdabulunmuştur. Araştırma sonucunda işçilerin zekâ alanları ile ilgili ortalama puanlarının,uzmanların beklentisi ile uyuşmadığı ortaya konmuştur. Ayrıca cinsiyet, yaş ve hizmetsürelerinin çoklu zekâ alanlarının gelişmişlik düzeyleri ile arasında anlamlı bir farkbulunamamıştır. İşçilerin doğa zekâlarının gelişmişliği ile eğitim seviyesi arasında anlamlıve negatif bir ilişki bulunmuştur. İşlerine uygun meslekî eğitim alanların, fen işleri biriminekendilerini uygun bulmaları ile arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-4524 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Sayı | 48 |
Sayfalar | 195 / 211 |
Makale Linki | http://iletisimdergisi.hacibayram.edu.tr/index.php/IKAD/article/view/597 |