Yazarlar |
Hakkı Alper Pirci
|
Dr. Öğr. Üyesi Gülten TORUN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, ‘‘Cebirsel İfadeler’’ konusunun öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5E öğrenme modelinin6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitimöğretim yılının bahar döneminde Batı Karadeniz bölgesinde yer alan bir ilimizin bir ilçesinde bulunan bir ortaokulun 6.sınıfında öğrenim görmekte olan 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Rastgele belirlenmiş deney ve kontrol gruplarının herbirinde 20 şer öğrenci bulunmaktadır. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma desenleri birlikte kullanılmıştır. Veri toplamaaracı olarak “Cebirsel İfadeler Başarı Testi” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları” kullanılmıştır. Yapılanistatistiksel çalışmalar sonucunda cebirsel ifadeler konusunda 5E öğrenme modeline göre hazırlanan dersetkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür. Ayrıca, 5E öğrenme modelietkinlikleri ile destekli işlenen derslerin daha eğlenceli geçtiği, ilgi ve motivasyonu arttırdığı ve kalıcı olduğu sonuçlarınaulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Education Journal |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 494 / 511 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.3688 |
Makale Linki | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr |