Yazarlar |
Doç. Dr. Tolga ESKİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
İlyas Görgüt
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı Kastamonu Üniversitesi’nde özel yetenek sınavına katılan adayların öğrenme biçemleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Örneklem grubu özel yetenek başvuran 57 kadın 209 erkektoplam 266 adaydan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu,Şimsek (2002) tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri ileHeppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması Şahinve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır.Elde edilen verilerin normallik dağılımları Shapiro-Wilk testi ile sınanmış, öğrenme biçemleri için Anova, problem çözme alt boyutları için Kruskal Wallis varyansanalizi, iki ölçek arasındaki ilişki için ise spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavına katılan adaylarınöğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasında olumlu ve orta düzeydebir ilişki olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2018 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 6 |
Sayfalar | 1 / 10 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.412004 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.24106/kefdergi.412004 |