img
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Egzersizde Benlik Sunumlarının İncelenmesi   
Yazarlar
İlyas Görgüt
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Tolga ESKİ Doç. Dr. Tolga ESKİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Güllü
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı özel yetenek sınavına katılan adayların egzersizde benlik sunumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Araştırma grubunu 2010-2011 Öğretim yılı Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan 59 bayan ve 198 erkek olmak üzere toplam 257 öğrenci oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Conroy, Motl ve Hall, (2000) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Özenir ve Aşçı (2005) tarafından yapılan Egzersizde Benlik Sunumu Anketi(Self Presentation in Exercise Questionnaire) ile araştırmacılar tarafından düzenlenenBilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için önce normallik testi yapılmış ve normal dağılım göstermedikleri için nonparametrik testler uygulanmıştır. İkili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U testi ve çoklu karşılaştırmalar için Kruskal Wallis varyans analizi yapılmış, istatistiksel olarak 0,05 anlamlı kabul edilmiştir. Araştırmada; cinsiyet, mezun olunan okul türü, spor branşı, spor yaşı, antrenörlük belgesine sahip olup olmama, ebeveynlerin eğitim durumu, özel yetenek sınavına hazırlık süresi ve ailenin ekonomik geliri değişkenlerinde anlam görülmezken (p>0,05) sadece lisanslı olup olmama değişkeninde başkalarını etkileme alt boyutunda anlam görülmüştür (p<0,05). Sonuç olarak beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavına katılan adayların egzersizde benlik sunumunun sadece lisanslı olup olmama değişkeninde farklı olduğu, adaylar üzerinde branşı olmanın etki yapmadığı asıl etkinin beden eğitimi ve spor alanında eğitim görmek için çevrede izlenim oluşturma niyetinden kaynaklandığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2014
Cilt No 22
Sayı 2
Sayfalar 743 / 760
Makale Linki https://dergipark.org.tr/download/article-file/209927
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş