img
Popüler Kültür Unsuru Olarak Tarihi Dizilere İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri    
Yazarlar
Doç. Dr. Melike FAİZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Emine KARASU AVCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Popüler kültür, iletişim araçlarını ve teknolojiyi kontrol edenler tarafından üretilen ve geniş halk kitlelerini etkisi altına alan bir kültürdür. Popüler kültürün yayılıp genişlemesinde televizyonun önemli bir yeri vardır. Tarihi diziler televizyonun önemli parçalarından biridir. Bu diziler tarihi olay ve olguları konu alan ve kitleleri etkileyen görsel yapıtlardır. Bu araştırmanın amacı, popüler kültür unsuru olarak tarihi dizilere ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma durum çalışmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 65 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Öğretmenler tarihi dizilerden Diriliş Ertuğrul, Vatanım Sensin, Payitaht Abdülhamit, Mehmetçik Kut’ül Amare, Vikingler ve Aliya dizilerini izlediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler tarihi dizi karakterlerinden etkilendiklerini ve tarihi dizilerin insanların tarihe ilgisini artırdığını ve tarih hakkında bilgi sahibi yaptığını düşünmektedirler. Ayrıca öğretmenler tarihi dizilerle tarihi gerçekler arasında farklar olduğu, kadın-erkek ilişkilerinin ön planda tutulduğu ve şiddet sahnelerinin bulunduğu gibi olumsuz görüşler de belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2020
Cilt No 10
Sayı 3
Sayfalar 744 / 763
Doi Numarası 10.24315/tred.621006
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.24315/tred.621006
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Popüler Kültür Unsuru Olarak Tarihi Dizilere İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri

Paylaş