img
img
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Basit Elektrik Devreleri Ünitesinde Laboratuvar Destekli Öğretimin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi   
Yazarlar (2)
Serkan Bilir
Doç. Dr. Gökhan UYANIK Doç. Dr. Gökhan UYANIK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde, laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Kastamonu iline bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 35 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Karaçallı (2011) tarafından geliştirilen akademik başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS istatistik programı üzerinde bağımsız t-testi analizleri uygulanmıştır. Bulgulara göre, hem akademik başarı testi hem de tutum ölçeği ön-test puanları bakımından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Fakat başarı testi ve tutum ölçeği son-test puanları karşılaştırıldığında deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan yola çıkarak, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve fen bilimleri dersine yönelik tutuma olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Teknoloji
Dergi ISSN 2687-3931
Dergi Tarandığı Indeksler Google Scholar
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 1
Sayı 2
Sayfalar 122 / 136
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 19

Paylaş