img
img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Ünitelerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Gökhan UYANIK Doç. Dr. Gökhan UYANIK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi ünitelerine ilişkin bilgi düzeylerini incelemektir. Bu amaçla, öğretmen adaylarının ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi Vücudumuz Bilmecesini Çözelim, Maddeyi Tanıyalım ve Kuvvet ve Hareket ünitelerine ilişkin bilgi düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği lisans programında birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 411 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler Uyanık (2014) tarafından geliştirilen başarı testleri ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik paket programı üzerinde tek yönlü ANOVA ve çoklu karşılaştırma için Tamhane’s T2 testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adayları ile üçüncü sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testleri puanları arasında üçüncü sınıf öğrencilerinin lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, dördüncü sınıftaki öğretmen adayları ile birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testi puanları arasında dördüncü sınıftaki öğretmen adaylarının lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testi puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testleri puanları arasındaki farkın da istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Bilgi, fen bilimleri, sınıf öğretmeni adayları
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Cumhuriyet International Journal of Education
Dergi ISSN 2147-1606
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 5
Sayı 4
Sayfalar 1 / 15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 5

Paylaş