Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, tahmin-gözlem-açıklama yöntemine dayalı fen öğretiminin, fen bilimleri dersinde akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu il merkezinde bulunan bir devlet okulunda iki farklı şubede öğrenim gören 64 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Şubelerden biri deney grubu, diğeri de kontrol grubu olarak rasgele atanmıştır. Deney grubunda dersler Tahmin-Gözlem-Açıklama yöntemi doğrultusunda işlenmiştir. Kontrol grubunda öğretmen merkezli düz anlatım yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Uyanık (2014) tarafından geliştirilen Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz işlemlerinde bağımsız t-testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol grubunun akademik başarı testi son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte deney ve kontrol grubunun kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-6297 |
Dergi Tarandığı Indeksler | DOAJ -TEİ-SOBİAD-Acarindex-ASOS-Akademik Dizin-Google Scholar |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 13 |