Yazarlar |
Doç. Dr. Gökhan UYANIK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin okuma seviyesini belirlemek amacıyla kullanılabilecek en uygun boşluk tamamlama testini saptayabilmektir. Ayrı ayrı her altıncı, her yedinci ve her sekizinci kelimenin silindiği boşluk tamamlama testleriyle okuma seviyesinin belirlenmesi de bu araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi, Ankara ili Yenimahalle ilçesinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 6 ilköğretim okulundaki toplam 365 5. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Verileri toplamak için 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde MEB yayınevinin ilköğretim 5. Sınıf Türkçe ders kitabındaki 3 farklı bilgi verici metnin ayrı ayrı her altıncı, her yedinci ve her sekizinci kelimelerinin silindiği ve toplamda 50 boşluğun yer aldığı boşluk tamamlama testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, belirlenen okuma seviyelerine göre her üç boşluk tamamlama testinde de öğrencilerin yarısından fazlasının endişe düzeyinde olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2012 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 657 / 672 |