img
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Seviyelerinin Farklı Boşluk Tamamlama Testleri ile Belirlenmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Gökhan UYANIK Doç. Dr. Gökhan UYANIK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin okuma seviyesini belirlemek amacıyla kullanılabilecek en uygun boşluk tamamlama testini saptayabilmektir. Ayrı ayrı her altıncı, her yedinci ve her sekizinci kelimenin silindiği boşluk tamamlama testleriyle okuma seviyesinin belirlenmesi de bu araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi, Ankara ili Yenimahalle ilçesinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 6 ilköğretim okulundaki toplam 365 5. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Verileri toplamak için 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde MEB yayınevinin ilköğretim 5. Sınıf Türkçe ders kitabındaki 3 farklı bilgi verici metnin ayrı ayrı her altıncı, her yedinci ve her sekizinci kelimelerinin silindiği ve toplamda 50 boşluğun yer aldığı boşluk tamamlama testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, belirlenen okuma seviyelerine göre her üç boşluk tamamlama testinde de öğrencilerin yarısından fazlasının endişe düzeyinde olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2012
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 657 / 672
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 18
Google Scholar 6

Paylaş