img
img
Primary school teachers’ experiences in the distance education     
Yazarlar (4)
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu
Türkiye
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
Türkiye
Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL Doç. Dr. İlkay AŞKIN TEKKOL
Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Tüm dünyaya yayılarak salgın halini alan COVID-19 nedeniyle diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de okullar uzaktan eğitim sürecine geçiş yapmak durumunda kalmıştır. Özellikle öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmanın esas olduğu ilkokul düzeyinde salgın döneminde sürdürülen eğitim-öğretimin niteliği ve geleceği merak konusudur. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları durumları ve bu sürece ilişkin çıkarımlarını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi farklı bölgesindeki resmi kurumlarda öğretmenlik yapan, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş toplam 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmenin kullanıldığı araştırmada elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin görüşleri öğretim, paydaşlar, öneriler ve salgının geleceğe yansımaları olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Bu temalardan ilki olan öğretim temasında öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımlara tam olarak ulaşamadığını, bunun temel nedeninin teknoloji kullanımındaki eksiklikler olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanında öğrencilerin derse katılım azlığının da etkili olduğunu dile getirmişlerdir. Paydaşlar temasında veli katılımının önemine dikkat çekilmiştir. Öneriler temasında sınıf öğretmenleri hedef, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme ve değerlendirme alanına yönelik öneriler sunmuştur. Salgının geleceğe yansımaları temasında ise sınıf öğretmenleri uzaktan eğitim, salgın sürecinin etkileri ve telafi programlarını vurgulamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan hareketle öğrencilere teknolojik araç ve internet desteği sağlanması, öğretmenlerin yetiştirilmesi sırasında olası kriz durumlarına yönelik eğitimler verilmesi gibi öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
COVID-19 pandemic | Distance education | Primary school | Primary school teachers | The contribution of stakeholders
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
Dergi ISSN 1300-1337 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 48
Sayı 215
Sayfalar 173 / 199
Doi Numarası 10.15390/EB.2023.12026
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/12026
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
WoS 2
SCOPUS 1
TRDizin 1
Primary school teachers’ experiences in the distance education

Paylaş