img
Sosyal bilgiler ders kitaplarında ve öğretmen adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yeri   
Yazarlar
Kerem Çolak
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Akpınar
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Küresel iklim değişikliğini engellemek için ülkeler yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminin gerekliliğine önem vermektedir. Bu bağlamda ülkeler bireyleri yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin bilinçlendirmek amacıyla Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler gibi çeşitli dersleri işe koşmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi ders kitaplarında ve öğretmen adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji bağlamında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi veri kaynağını olarak 4 ila 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmış ve toplam on öğretmen adayıyla da mülakat yapılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler ders kitaplarında yenilenebilir enerji kaynakları konusunun sınırlı düzeyde yer aldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2147-5202
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, DOAJ, TÜBİTAK-ULAKBİM, ARASTİRMAX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 41
Sayı 41
Sayfalar 59 / 76
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/390/2721
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş