Yazarlar |
Kerem Çolak
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Akpınar
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Küresel iklim değişikliğini engellemek için ülkeler yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminin gerekliliğine önem vermektedir. Bu bağlamda ülkeler bireyleri yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin bilinçlendirmek amacıyla Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler gibi çeşitli dersleri işe koşmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi ders kitaplarında ve öğretmen adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji bağlamında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi veri kaynağını olarak 4 ila 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmış ve toplam on öğretmen adayıyla da mülakat yapılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler ders kitaplarında yenilenebilir enerji kaynakları konusunun sınırlı düzeyde yer aldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-5202 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, DOAJ, TÜBİTAK-ULAKBİM, ARASTİRMAX |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 41 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 59 / 76 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/390/2721 |