Yazarlar |
Tuğba Turgut
|
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkler yüzyıllar boyunca tarih sahnesinde var olan ve bağımsızlığı ülkü edinmişbir millettir. Böylece uzun yıllar boyunca farklı devletler kurarak var olmuşlar vegünümüzde de dünyanın pek çok yerinde çeşitli devletler halinde varlıklarınısürdürmektedirler. Türk Dünyasını oluşturan devlet ve toplulukların öğrencilereöğretiminde sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevlerin düştüğü aşikârdır.Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmen adayları lisans eğitimleri süresince farklı adlaraltında Türk Dünyasını oluşturan ülke ve topluluklara ilişkin eğitimler almaktadırlar.Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Kelime İlişkilendirmeTesti (KİT) aracılığıyla Türk Dünyasına ilişkin bilişsel yapılarında meydanagelen değişimi incelemektir. Araştırmada nicel metodoloji bağlamında taramayöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitimöğretimyılı güz yarıyılında Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal BilgilerEğitimi Anabilim Dalı öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Elde edilenveriler kesme noktası tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyası ülkeleri hakkında ürettikleri kelimesayılarında artış olduğu, kurdukları cümlelerin ağırlıklı olarak yüzeysel bilgi içerdiğive bu cümlelerin söz konusu ülkelerin manevi açıdan birlikteliğine vurgu yapancümleler olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-2045 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 37 / 86 |