img
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyasına ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi   
Yazarlar
Tuğba Turgut
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkler yüzyıllar boyunca tarih sahnesinde var olan ve bağımsızlığı ülkü edinmişbir millettir. Böylece uzun yıllar boyunca farklı devletler kurarak var olmuşlar vegünümüzde de dünyanın pek çok yerinde çeşitli devletler halinde varlıklarınısürdürmektedirler. Türk Dünyasını oluşturan devlet ve toplulukların öğrencilereöğretiminde sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevlerin düştüğü aşikârdır.Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmen adayları lisans eğitimleri süresince farklı adlaraltında Türk Dünyasını oluşturan ülke ve topluluklara ilişkin eğitimler almaktadırlar.Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Kelime İlişkilendirmeTesti (KİT) aracılığıyla Türk Dünyasına ilişkin bilişsel yapılarında meydanagelen değişimi incelemektir. Araştırmada nicel metodoloji bağlamında taramayöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitimöğretimyılı güz yarıyılında Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal BilgilerEğitimi Anabilim Dalı öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Elde edilenveriler kesme noktası tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyası ülkeleri hakkında ürettikleri kelimesayılarında artış olduğu, kurdukları cümlelerin ağırlıklı olarak yüzeysel bilgi içerdiğive bu cümlelerin söz konusu ülkelerin manevi açıdan birlikteliğine vurgu yapancümleler olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi
Dergi ISSN 1301-2045
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 19
Sayı 1
Sayfalar 37 / 86
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş