img
Türkiye’de tarih öğretiminin yönelimi üzerine bir değerlendirme   
Yazarlar
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, yapılan tezlerden hareketle Türkiye'de tarih öğretiminin yönelimiyle ilgili ipuçları elde etmektir. Araştırmada nitel yaklaşım kapsamında belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak YÖK Tez Merkezi'ne kayıtlı toplam 368 tez incelenmiş ve toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin en çok yüksek lisans düzeyinde olduğu, yayım yıllarının 2000 sonrasında yoğunlaştığı ve tezlerin genellikle büyükşehirlerde bulunan köklü üniversitelerde hazırlandığı belirlenmiştir. Konu açısından tezlerde kurum çalışmaları, kişiler ve tarihyazımı, ders kitapları, öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları, öğretim teknoloji ve materyalleri ile okul dışı tarih öğretimi ön plana çıkmıştır. Yöntem bakımından ise tezlerde en çok tarihsel araştırma ve tarama yöntemi kullanılmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ISI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2017
Cilt No 25
Sayı 6
Sayfalar 2153 / 2172
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş