img
Öğrenci konseyi seçimlerinde sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumları gazi üniversitesi örneği   
Yazarlar
Zihni Merey
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Gökçe Kılıçoğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının öğrenci konseyi seçimlerine yansıma durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi programında okuyan toplam 409 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak Genç (2009) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ile seçime katılan öğretmen adaylarının imza sirküleri kullanılmıştır. Veriler, SPSS 10.0 paket programı aracılığıyla betimsel analiz, bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının demokratik tutum düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı; buna karşın anne ve baba eğitim durumu, aylık gelir, öğrenim şekli ve öğrenim gördükleri sınıf değişkenlerine göre bir farklılaşma olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
sosyal bilgiler,aday,öğrenci konseyleri,öğretmen adayları,tutum ölçeği,demokratik tutumlar
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK-ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 40
Sayı 191
Sayfalar 191 / 210
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş