Yazarlar |
Zihni Merey
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Gökçe Kılıçoğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının öğrenci konseyi seçimlerine yansıma durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi programında okuyan toplam 409 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak Genç (2009) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ile seçime katılan öğretmen adaylarının imza sirküleri kullanılmıştır. Veriler, SPSS 10.0 paket programı aracılığıyla betimsel analiz, bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının demokratik tutum düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı; buna karşın anne ve baba eğitim durumu, aylık gelir, öğrenim şekli ve öğrenim gördükleri sınıf değişkenlerine göre bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK-ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2011 |
Cilt No | 40 |
Sayı | 191 |
Sayfalar | 191 / 210 |