img
Tarih öğretmenlerinin çalışma yaprakları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi   
Yazarlar
İsmail Hakkı Demircioğlu
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, tarih öğretmenlerinin çalışma yaprakları hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırma Trabzon ili ve Akçaabat ilçe merkezinde bulunan 28 ortaöğretim kurumunda görev yapan toplam 65 tarih öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aracı olarak mülakat kullanılmıştır. Mülakatta öğretmenlere toplam 9 soru yöneltilmiş; öğretmenlerin sorulara verdikleri cevaplar not almak suretiyle kaydedilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarına karşı olumlu görüş içerisinde olmalarına rağmen genellikle derslerinde çalışma yapraklarını kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasına yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
çalışma yaprakları,tarih öğretmenleri,tarih,tarih eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK-ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 169 / 200
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş