Yazarlar |
İsmail Hakkı Demircioğlu
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, tarih öğretmenlerinin çalışma yaprakları hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırma Trabzon ili ve Akçaabat ilçe merkezinde bulunan 28 ortaöğretim kurumunda görev yapan toplam 65 tarih öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aracı olarak mülakat kullanılmıştır. Mülakatta öğretmenlere toplam 9 soru yöneltilmiş; öğretmenlerin sorulara verdikleri cevaplar not almak suretiyle kaydedilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarına karşı olumlu görüş içerisinde olmalarına rağmen genellikle derslerinde çalışma yapraklarını kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasına yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK-ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2011 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 169 / 200 |