img
Tarih öğretmenlerinin çalışma yaprakları hakkındaki görüşleri Trabzon örneği   
Yazarlar
İsmail Hakkı Demircioğlu
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı tarih öğretmenlerinin, çalışma yaprakları hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirleyerek, çalışma yapraklarını kullanma durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel yöntem, başka bir deyişle tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmada Trabzon ili ve Akçaabat ilçe merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görev yapan 90 tarih öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Tarih Öğretmenlerinin Çalışma Yapraklarıyla İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi” adlı anketten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin genellikle çalışma yapraklarıyla ilgili olarak olumlu tutum içerisinde bulunmalarına karşın, kuram ve uygulamada çalışma yaprakları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve çalışma yapraklarını derslerinde etkin olarak kullanmadıkları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
çalışma yaprakları,öğretmen görüşleri,tarih öğretimi,öğretim materyali,tarih öğretmenleri,anket,lise eğitimi,öğretmen tutumları,üniversite eğitimi,betimleyici yöntem
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Karadeniz Araştırmaları Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS Index, CEEOL, DOAJ, EBSCO, IndexCopernicus, Index Islamicus, MLA International Bibliography, International Medieval Bibliography, ProQuest, Serials Solutions, TÜBİTAK-ULAKBİM, Ulrich's periodicals directory
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 7
Sayı 27
Sayfalar 141 / 159
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş