img
Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı   
Yazarlar
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Harun Er
Bartın Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arzetmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarındabiyografinin kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden dokümaninceleme kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlköğretimSosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarından yararlanılmıştır. Araştırmada eldeedilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim sosyal bilgiler öğretimprogramında ve ders kitaplarında genel anlamda biyografinin kullanıldığı tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, ASOS, ARAŞTIRMAX, Akademik Dizin: Akademik Türk Dergileri İndexi, uluslararası DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 13
Sayı 25
Sayfalar 198 / 224
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş