Yazarlar |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Harun Er
Bartın Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arzetmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarındabiyografinin kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden dokümaninceleme kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlköğretimSosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarından yararlanılmıştır. Araştırmada eldeedilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim sosyal bilgiler öğretimprogramında ve ders kitaplarında genel anlamda biyografinin kullanıldığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM, ASOS, ARAŞTIRMAX, Akademik Dizin: Akademik Türk Dergileri İndexi, uluslararası DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 25 |
Sayfalar | 198 / 224 |