Yazarlar |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda (2005) ortaya konulan yeniliklerden biri de çalışma yapraklarıdır. Program içerisinde çalışma yaprakları etkinlik örnekleri başlığı altında verilmiş, öğretim programı kılavuz kitaplarında ise gösterilmiştir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretim programı kılavuz kitaplarında verilen çalışma yapraklarının nicelik ve nitelik açısından durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemeden yararlanılmıştır. Bu bağlamda araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kılavuz Kitapları (4- 7.sınıflar) kullanılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretim programı kılavuz kitaplarında toplam 183 çalışma yaprağı bulunduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte çalışma yaprakları içerisinde yer alan toplam etkinlik sayısının 314 olduğu ortaya çıkmıştır. Bu etkinliklerin çok kullanılandan az kullanılana doğru sırasıyla oluşturma, çizme, boyama ve yapıştırma, açık uçlu soruları cevaplama, yorumlama, metne dayalı çıkarım yapma, boşluk doldurma, seçip işaretleme ve eşleştirme, metin yazma, film izleme, internete dayalı etkinlikler yapma, nesne inceleme, sözlü tarih ve sözlük çalışması şeklinde yapılandırıldığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK-ULAKBİM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 169 / 176 |