Yazarlar |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ülkemizde son yıllarda sosyal bilgiler öğretimiyle ilgili önemli gelişmeler meydana gelmektedir. Özellikle 2005 yılında uygulamaya konulan sosyal bilgiler öğretim programı birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Bunlardan biri de ilişkilendirmelerdir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretim programında ilişkilendirmelerin yerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman inceleme kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4-5-6 ve 7. Sınıflar Öğretim Programları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretim programında ders içi, diğer derslerle ve ara disiplinlerle ilişkilendirme olmak üzere üç farklı türde toplam 141 defa ilişkilendirme yapıldığı tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS Index, Tübitak ULAKBİM Ulusal Veri Tabanı, DOAJ (Directory of Open Access Journals) ve Türk Eğitim İndeksi (tei) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 273 / 305 |