Yazarlar |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Özet: Her tarihi olay bir mekânda meydana geldiğinden nitelikli bir tarih öğretimi için harita becerilerinin öğrencilere kazandırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, tarih öğretiminde harita becerilerinin gerekliliğini sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çizim ve görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz ya- rıyılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2. sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel metodoloji çerçevesinde durum çalışması kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak doküman ve mü- lakatlardan yararlanılmıştır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının iki farklı konuda çizdikleri haritalar incelenmiş, ayrıca 20 öğretmen adayıyla da yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çoğunluğunun harita becerilerine sahip olmadıkları, bu du- rumun temel nedeninin ise önceki öğrenim yaşantılarında harita becerilerine ilişkin yeterli eğitim almamalarından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK-ULAKBİM, ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 127 / 154 |