img
Tarih öğretiminde harita becerilerinin gerekliliği üzerine bir çalışma   
Yazarlar
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Özet: Her tarihi olay bir mekânda meydana geldiğinden nitelikli bir tarih öğretimi için harita becerilerinin öğrencilere kazandırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, tarih öğretiminde harita becerilerinin gerekliliğini sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çizim ve görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz ya- rıyılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2. sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel metodoloji çerçevesinde durum çalışması kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak doküman ve mü- lakatlardan yararlanılmıştır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının iki farklı konuda çizdikleri haritalar incelenmiş, ayrıca 20 öğretmen adayıyla da yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çoğunluğunun harita becerilerine sahip olmadıkları, bu du- rumun temel nedeninin ise önceki öğrenim yaşantılarında harita becerilerine ilişkin yeterli eğitim almamalarından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK-ULAKBİM, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 19
Sayı 3
Sayfalar 127 / 154
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş