img
Kariyer uyumu ve iyimserliğini arttırmada kariyer yelkenlisi modeline dayalı psiko-eğitim programının etkililiği     
Yazarlar
Selen Demirtaş Zorbaz
Ankara Üniversitesi, Türkiye
Tansu Mutlu Çaykuş
Türkiye
Fidan Korkut Owen Jr.
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ARICI ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi Fatma ARICI ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı Kariyer Yelkenlisi Modeli’ne dayalı olarak hazırlanan psiko-eğitim programının (KYMPP) işe geçişaşamasında olan üniversite öğrencilerinin kariyer uyumu ve iyimserliği üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanınçalışma grubu deney (n = 9), plasebo (n = 7) ve kontrol grupları (n = 10) toplam 26 üniversite öğrencisinden oluşmuş ve öntest son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna beş haftalık KYMPP uygulanmıştır. Plasebo grubundakikatılımcılarla beş haftalık zaman kullanımıyla ilgili etkinliklerden oluşan bir program gerçekleştirilmiş, kontrol grubuna iseherhangi bir işlem yapılmamıştır. Elde edilen sonuçlar uygulanan KYMPP’nin, deney grubundaki iş arama aşamasındakigençlerin kariyer uyumu ve iyimserlik düzeylerini arttırdığını göstermektedir. Bu bulguya göre KYMPP benzeri psikoeğitselprogramların işe geçiş aşamasındaki bireyler için yaygınlaştırılmasına yönelik çeşitli paydaşlara önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2020
Cilt No 28
Sayı 5
Sayfalar 2100 / 2111
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.693258
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/56970/693258