0.05). According to the ANOVA analysis made it was determined that teachers with 9-16 years of experience achieved higher scores in the cognitive sub-dimension of the scale (p<0.05). However, it was determined that there was no significant difference for other sub-di mensions and total attitude score (p>0.05). Conclusion: Ac cording to the results, the availability of the scale has been proven in scientific research to be held in Turkey. For variables other than years of experience, physical education teachers’ attitude level for physical fitness test were found to be similar to the. The cognitive dif ference that occurs during the experience period may be due to the teachers' graduation from an updated (2007-program change) under graduate program." />
img
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Fiziksel Uygunluk Karnesine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi     
Yazarlar
Caner Özböke
Eskişehir Teknik Üniversitesi, Türkiye
Gonca Eren
Eskişehir Teknik Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Arıkan EKTİRİCİ Doç. Dr. Arıkan EKTİRİCİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Günay Yıldızer
Eskişehir Teknik Üniversitesi, Türkiye
İlker Yılmaz
Eskişehir Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı, “Sağlıkla İlgili Fiziksel Uygunluk Karnesi” uygulamalarının yürütücüsü olan beden eğitimi öğ retmenlerinin, testlere yönelik tutumlarını belirlemek için hazırlanmış bir ölçme aracının Türk kültüründe geçerliğini-güvenirliğini test ederek, öğretmenlerin uygulamaya yönelik tutumlarını incelemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya, 74 kadın ve 111 erkek, top lam 185 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Uy gunluk Testlerine Yönelik Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin ge çerliği için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonrasında katılımcıların tutumları birtakım bağımsız değişkenler çer-çevesinde incelenmiştir. Bulgular: Doğrulayıcı faktör ana lizi sonuçlarına göre ki-kare/serbestlik derecesi 1,648, Artan Uyum İndeksi 0,952, Normlaştırılmamış Uyum İndeksi 0,940, Karşılaştırmalı Uyum İndeksi 0,952, Standartlaştırılmış Hata Kareler Ortalamasının Karekökü 0,057, Yaklaşık Hataların Ortalama Karekökü 0,059 ve Uyum İyiliği İndeksi 0,907 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin ve alt-bo yutlarının Cronbach alfa değerleri, eşik değerin üzerinde tespit edil miştir. Cinsiyet, okul kademesi, mesleğe yönelik dernek üyeliği ve ölçme aracını temin etme şekli değişkenleri için ya pılan t-testi sonuçlarına göre herhangi bir farklılığa rastlanmamıştır (p>0,05). Öğretmenlik mesleki deneyimine göre yapılan ANOVA analizine göre ölçekte yer alan bilişsel alt boyutunda 9-16 yıl arasında deneyime sahip öğretmenlerin daha yüksek skorlar elde ettik leri (p<0,05), fakat diğer alt boyutlar ve toplam tutum puanı için an-lamlı farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Sonuç: Ölçme aracının, Türkiye’de gerçekleştirilecek olan bilimsel araştırmalarda kul-lanılabilirliği belirlenmiştir. Deneyim yılı dışındaki değişkenler için beden eğitimi öğretmenlerinin, fiziksel uygunluk testlerine yö nelik tutum düzeylerinin benzer olduğu tespit edilmiştir. Deneyim sü resinde oluşan bilişsel farklılığın ise öğretmenlerin 2007 yılında güncellenmiş bir lisans programından mezun olmalarından kaynaklı olabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-8885
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2021
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 405 / 415
Doi Numarası 10.5336/sportsci.2020-79375
Makale Linki https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-beden-egitimi-ve-spor-ogretmenlerinin-fiziksel-uygunluk-karnesine-yonelik-tutumlarinin-incelenmesi-93103.html