img
img
Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli ve Akış Teorisi     
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Arıkan EKTİRİCİ Doç. Dr. Arıkan EKTİRİCİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Toplumların değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayabilmesi için eğitim-öğretim süreçleri sürekli olarak yenilenmelidir. Eğitim-öğretim süreçlerindeki devinim sonucunda ortaya çıkan yapılandırmacı yaklaşım, son yıllarda eğitim alanında en sık tartışılan konulardan biri olmuştur. 2000’li yılların başından bu yana, ülkemizdeki eğitim-öğretim programları da yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde yenilenmektedir. Yapılandırmacı yaklaşımın merkezinde öğrenci merkezli uygulamalar yer almaktadır. Bu uygulamalarda, öğrencilere verilen görevler artırılarak daha fazla sorumluluk üstlenmesi beklenmektedir. Öğretmen, geleneksel yaklaşım çerçevesinde yapılan uygulamalardaki kadar ön planda değildir. Her ne kadar bireysel farklılıkların gözetilerek öğrenci merkezli uygulamaların yapıldığı birden fazla öğretim modeli olsa da ilk akla gelen model “Keller’s Plan” olarak da adlandırılan “Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli” olacaktır.Bireyselleştirilmiş öğretim modeli, bir psikoloji profesörü olan Keller’ın 1960’lı yıllarda verdiği teorik dersler sırasında, sınıflarda çok sayıda öğrenci olmasından dolayı yaşadığı problemleri gidermek için geliştirilmiş bir modeldir. Siedentop ve Metzler gibi bilim insanları ise bu öğretim modelinin beden eğitimi ve spor alanında da uygulanabileceğini bilimsel yayınlarında dile getirmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli ve Akış Teorisi
Kitap Türü Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç)
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan araştırma/bilimsel kitap
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6965-03-4
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1
Google Scholar 3

Paylaş