Yazarlar |
Mustafa Yıldız
Amasya Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, PISA 2015'in Türkiye'deki 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin fen performansına ilişkindeğişkenleri hiyerarşik doğrusal modelleme (HLM) yaklaşımı kullanarak araştırmaktır. Bulgular, öğrencilerinfen performansı ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin, fen performansının duyuşsal alan ve öğrenmeortamı ile arasındaki ilişkiden daha güçlü olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara dayanarak, öğrencilerin fenperformansını geliştirmenin, performansı etkileyen değişkenleri dikkate alarak, özellikle de demografikdeğişkenler ve kapsayıcı okul sistemlerinin inşası bağlamında eşit fırsatlar sağlayabilen gelişmelerle mümkünolabileceği düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-6086 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 450 / 480 |
Doi Numarası | 10.17522/balikesirnef.663737 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.663737 |